Happy Customer
Iedere medewerker heeft recht op een veilige en gezonde werkplek.
Dat is wettelijk geregeld.
Ook als werkgever wil je natuurlijk niets liever dan een goede en veilige werksfeer voor alle medewerkers. Dat werkt immers door in de resultaten van jouw organisatie.
Ik ondersteun medewerkers die behoefte hebben aan een klankbord en aan begeleiding bij het maken van keuzes. Werkgevers ondersteun ik hiermee in het behouden en gezond houden van medewerkers en organisatie.
Dat doe ik preventief en proactief. Risico's in kaart brengen, signaleren wat er leeft en adviseren hoe daar mee om te gaan. Tot en met het organiseren van workshops voor medewerkers en management, bijvoorbeeld op het gebied van feed back geven of coachend leidinggeven.
'We hebben nooit meldingen' is voor mij geen afdoende bewijs dat er niks leeft. Wil je echt een open en veilige cultuur in jouw organisatie, bied je medewerkers dan een gesprekspartner, coach én vertrouwenspersoon. Zodat men laagdrempelig terecht kan bij iemand die onafhankelijk is en absolute vertrouwelijkheid garandeert.
En zodat het niet zover komt dat iemand echt iets wil of moet melden.
Meer weten? Ik drink graag een keer koffie om vragen te beantwoorden of mogelijkheden te bespreken.
Een luisterend oor en begeleiding maken het verschil.
Vroegtijdig signaleren en adviseren helpt voorkomen.
Duidelijkheid is het halve werk.
Elke organisatie heeft een andere behoefte. Is er al een interne VP of is er nog geen VP? In het laatste geval is er wellicht behoefte aan advies en/of ondersteuning bij alle stappen om een VP te implementeren en alles goed op orde te brengen. Bijvoorbeeld bij het opstellen van een PSA beleid of beleid Ongewenste omgangsvormen.
Vervolgens maak ik een offerte en stuur ik meteen een concept overeenkomst mee ter informatie. Vragen en opmerkingen kunnen we telefonisch of digitaal bespreken. Na akkoord van de offerte maak ik een definitieve overeenkomst en ga ik aan de slag.
We bespreken hoe de medewerkers op de hoogte worden gesteld van mijn aanwezigheid en rol. Bij voorkeur vindt in ieder geval een korte presentatie plaats, samen met het management, zodat medewerkers direct al vragen kunnen stellen.
Als VP ben ik beschikbaar voor de medewerkers, telefonisch/digitaal of live op een locatie die voor de medewerker prettig is. Daarnaast zal ik - gevraagd en ongevraagd - signaleren en adviseren als dat van toepassing is.
Twee keer per jaar evalueren we. De tweede keer, aan het einde van het boekjaar, schrijf ik ook een geanonimiseerd verslag voor het jaarverslag. En natuurlijk is er tussentijds contact over bijzonderheden of belangrijke wijzigingen in de organisatie.
Ook al is jouw organisatie heel transparant en kan alles besproken worden; ga er maar vanuit dat er altijd medewerkers zijn die niet met hun issue bij hun leidinggevende kunnen of durven aankloppen. Een vertrouwelijk gesprek met een onafhankelijke persoon kan dan een wereld van verschil maken. Voor de medewerker en voor de organisatie.
De meest eenvoudige manier om te zorgen dat een medewerker áltijd ergens terecht kan, is zorgen voor een externe vertrouwenspersoon. Iemand die onafhankelijk is en luistert naar de medewerker. Die - indien nodig - ondersteunt in de zoektocht naar een uitkomst die past. Laagdrempelig en vertrouwelijk.
Nieuwsgierig wat Vivaz voor jou kan betekenen? Check de FAQ of neem meteen contact met mij op. Ik heb een leuk aanbod om het eens uit te proberen.